ازدواج به سبك عجيب؛ درباره ازدواج موقت با صيغه پيامكي!
وقت وب گردی که میشه هیچ کجا ایران وب نمیشه
ایران وب رقابت نمی کند ؛ رقابت می آفریند

مدتي است كه موضوع ازدواج موقت خيلي سهل و آسان شده به صورتي كه دختران مجرد بدون حضور پدر هم مي‌توانند به عقد موقت شخصي در آيند ، اين موضوع تا جايي پيش رفته كه به صورت پيامك برروي تلفن هاي همراه افراد ارسال مي‌شود.

 

* مهمترين ويژگي ازدواج قانونمند بودن آن است

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ازدواج يا پيوند زناشويي پيوندي است كه طي رسومي خاص بين زن و مرد در مذاهب و كشورهاي مختلف برقرار مي‌شود تا به تشكيل خانواده منجر شود.

 

مهمترين ويژگي ازدواج قانونمند بودن آن است و ازدواجي بر پايه قانون و شرع شكل مي‌گيرد و ادامه مي‌يابد كه قوانين آن به سه شكل قوانين عرفي، قوانين شرعي و قوانين مدني باشد.

 

ازدواج و تشكيل خانواده پايه هاي اصلي زندگي هر فرد را تشكيل مي‌دهد و باعث ايجاد موقعيت ويژه و شأن اجتماعي براي فرد مي‌شود.

 

اما چند وقته كه شاهد اين هستيم كه ازدواج موقت به شيوه هاي مختلف در بين برخي جوانان شيوع پيدا كرده به طوريكه تا چندي پيش اين موضوع در بين دانش آموزان مدارس هم شيوع پيدا كرده است و بامخالفت بعضي نمايندگان مجلس مواجه شده و در اين ميان افرادي هم بودند كه از اين طرح استقبال كردند ولي از حضور دانش آموزان اين چنين در مدرسه جلوگيري به عمل آمد به طوريكه حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش با استقبال از اين طرح تاكيد كرده بود كه اين دانش آموزان پس از ازدواج بايد در مدارس شبانه تحصيل كنند و دليل اين امر را چنين تشريح کرد: تغييراتي كه بعد از ازدواج در دختران به وجود مي‌آيد باعث تفاوت در اختلاط آن ها با دانش آموزان ديگر مي‌شود. كه حضور آن ها در كنار يكديگر صلاح نيست و اكثريت دانش آموزان رفتن به مدارس شبانه همراه با بزرگسالان را نوعي تنبيه و طرد شدن از جامعه مي‌دانند و گروهي از والدين ازدواج زود هنگام را يكي از دلايل ترك تحصيل دخترانشان مي‌دانند.

 

مينا، 35 ساله كه در سن 22 سالگي ازدواج ناموفق داشته و در سن 27 سالگي مجبور به طلاق شده است صحبت هايي خود را به خبرنگا ما اين گونه آغاز كرد: چند ماهي بود كه از همسرم جدا شده بودم كه با واژه ازدواج

موقت آشنا شدم و با فردي آشنا شدم كه تصميم به ازدواج با من داشت ولي به صورت مخفي و قصد آشكار شدن آن را نداشت به همين ترتيب چون مطلقه بودم به راحتي در دفتر ثبت ازدواج صيغه عقد جاري شد و زندگي مجدد من اين چنين آغاز شد و تاكنون كه 8 سال از زندگي مشترك ما مي گذرد به مشكلي برنخوردم ولي از آينده زندگي خود دلهره اي دارم.

 

* قوه قضائيه با متخلفان صيغه هاي پيامكي برخورد مي كند

 

احمد تويسركاني،‌ معاون قوه قضائيه از ارائه پيشنهادي خبر داد كه در صورت تصويب و تأييد رئيس قوه قضائيه دفاتر پيشخوان خدمات قضايي در سراسر كشور فعال شده كه موجب كاهش ورودي ها و مراجعات به دادگستري ها مي شود.

 

وي ادامه داد:‌ گروهي از دفترداران ثبت ازدواج و طلاق از تعرفه ازدواج و طلاقي كه از سال گذشته وجود داشته شكايت دارند و خواهان افزايش نرخ تعرفه هستند.

 

تويسركاني خاطرنشان كرد: باتمامي متخلفان صيغه هاي پيامكي برخورد قضايي مي شود.

 

* با ازدواج موقت ميل ازدواج دائم پسران از بين مي رود

 

عسگري روانشناس، تأثيرات منفي ازدواج موقت را برروي دختران و پسران اينگونه عنوان كرد: آثار منفي آن به وضوح قابل رويت است و پسران ميل به ازدواج دائم را از دست مي دهند و دختران نيز از يك زندگي دائم و هميشگي محروم مي شوند و هيچ پسري حاضر به ازدواج دائم با دختري كه ازدواج موقت داشته است نخواهد شد و اين امر خود يك مشکل بزرگتري را براي ما به وجود مي آورد و زنگ خطر بزرگي است.

 

* در عقد موقت مهريه وجود ندارد

 

همچنين محمدي كارشناس حقوقي درخصوص ازدواج موقت براي جوانان نظرات خود را عنوان كرد: اسلام و قانون ازدواج موقت را براي زنان بيوه و مطلقه سفارش كرده است نه براي دختران. در ازدواج موقت هيچ شرايط خاصي وجود ندارد، حتي مهريه كه در ازدواج دائم مهمترين اصل است و عقد بدون آن باطل خواهد بود در ازدواج موقت مهم نيست،‌ در ازدواج دائم حق مسكن، نفقه،‌ خوراك، پوشاك و ارث به زن مي رسد اما در ازدواج موقت هيچ كدام از اين حقوق وجود ندارد و در ازدواج موقت باعث مي شود كه فرد ديگر تن به ازدواج دائم ندهد.

 

در امر ازدواج تكليف جامعه چيست؟ تكليف فرهنگي و اقتصادي از مهمترين آنهاست. و بايد اين دو تكليف در جامعه به طور كافي و اثر بخشي عملي شود. بايد شرايط ساده شود و جوانان تشويق به ازدواج دائم شوند نه موقت، بايد موانع ازدواج دائم از بين برده شود و مسائل حاشيه اي جوانان به كنار رفته و مهمترين نياز جوانان كه ازدواج است در نظر گرفته شود.

 

هم اكنون دنيا رو به مدرن شدن پيش مي رود و كشور ما هم نبايد از اين موضوع عقب بماند و بايد با نظارت بر جوانان كه مهمترين سرمايه هاي كشور هستند به آنان كمك كرد تا بتوانند با روش هاي راحت تن به ازدواج دهند و از ازدواج هاي موقت صرف نظر شود.

گزارش از: الهام احمدي.

منبع : www.yjc.ir

باشگاه خبرنگاران جوان


گردنبند بسیار زیبا نقره به همراه آب زمزم و آیت الکرسی

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی